۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۰۴

فروغی نسب:

یزد ۵ هزار هکتار بافت فرسوده دارد/الگوسازی معماری در بافت تاریخی

یزد ۵ هزار هکتار بافت فرسوده دارد/الگوسازی معماری در بافت تاریخی

یزدـ مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان یزد از وجود بيش از پنج هزار هكتار بافت فرسوده در استان يزد خبر داد و گفت: يزد بيشترين ميزان بافت فرسوده كشور را دارد.

کاظم فروغی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اصلی ترین هدفی که در این شرکت پیگیری می شود، بازسازی و ساماندهی بافتهای فرسوده است و از آنجا که یزد بالغ بر پنج هزار هکتار بافت فرسوده دارد، لازم است از ظرفیت های آن به خوبی بهره برداری شود.

وی عنوان کرد: بیشترین وسعت بافت فرسوده در استان یزد مربوط به شهر یزد با بیش از دو هزار و ۶۰۰ هکتار و کمترین آن مربوط به شهرستان بافق با ۲۱ هکتار بافت فرسوده است.

فروغی نسب با بیان اینکه در حال الگوسازی در بافت تاریخی هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵۴ هزار مترمربع کار مرمت، بیش از چهار هزار مترمربع بازسازی و ۱۰ پروژه تعریض معابر در بافت تاریخی و فرسوده یزد انجام شده که این اقدامات بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال هزینه داشته است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان یزد همچنین از تخریب بیش از ۳۱ هزار مترمربع از اراضی کوچک تخریب شده در بافت های فرسوده یزد خبر داد و یادآور شد: بیش از ۲۰۱ واحد مسکونی در این واحدها احداث شده است.

فروغی نسب تاکید کرد: ساخت و ساز در بافت تاریخی و فرسوده یزد به نحوی است که از الگوهای معماری قدیمی استفاده شده و به رغم استفاده از مصالح جدید، ‌ طراحی ها به نحوی است که حس حضور در بافت تاریخی و قدیمی همچنان در این خانه ها وجود دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون طرح بهسازی بافت های فرسوده نیز در یزد در دست اجراست و طرح مطالعاتی آن در ابرکوه و حمیدیا به پایان رسیده و در طرحهای میبد، مهریز، تفت و اشکذر نیز در دست مطالعه است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان یزد همچنین از پرداخت ۷۷۲ مورد تسهیلات در بافتهای تاریخی و فرسوده استان یزد به مردم خبر داد و عنوان کرد: با ارائه این تسهیلات بافتهای فرسوده به سمت مرمت و بازسازی پیش می رود و امیدواریم بتوانیم با یک الگوسازی مناسب از معماری در بافت فرسوده یزد، فضای تاریخی این شهر را حفظ کنیم.

کد خبر 2515190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha